dimarts, 12 de juny del 2012

les classes d'anglès

avui parlava en anglès i pensava en què les paraules que vaig aprenent els matins a les classes queden molt bé a la llibreta però queden sense usar. on estan les expressions, les paraules més precises quan les necessites? 
l'hàbit fa el mestre, ja ho sé, i és qüestió de temps per tal que les noves paraules arriben a instal·lar-se al teu cervell. però em deia, aquest matí, en els trajecte en el bus, que hi ha massa coses que tardem en aprendre. que anem anant, amb els nostres esquemes i teories, les nostres quatre paraules asfixiades de tant d'usar-les, la nostra pobresa de contingut -com algú que mai es mira des d'un nou angle en l'espill i no arriba a veure  ni el seu millor perfil ni un enorme gra- que anem anant, sense trobar les paraules precises i sense usar això que algú o alguna experiència ens ensenyà.

que cal insistir, també, en això d'aprendre. que no podem perdre de vista això que ens acosta a la veritat. mentre faig camí ho apunte tot en una llibreta: la primera mesura contra el temps que tardaré en aprendre-ho. 

3 comentaris:

  1. Les paraules precises potser només les tinguis en la teva llengua, o després d'una llarga immersió en la d'adopció. De totes maneres, un amic meu sempre em va dir que no has après una paraula fins que no utilitzis una paraula deu cops.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no escriuria en anglès, tot i que tinc la carrera de filologia. I el català tampoc el domino prou, però m'estimo la meva llengua.

      Elimina
  2. Les utilitzaràs, les paraules. No tingues por a enganyar-te i visualitza la teua ment com un mena de full blanc on vols apuntar-hi vivències, sentiments i paraules. Viu-ho intensament
    Molts ànims en els preparatius!

    ResponElimina